Wat is de naam van mijn pijn?

Hallo,
Sinds 4 weken heb ii best last rondom mijn knie en dan ligt het meer rond mijn knieschijf en iets boven de knieschijf en dan ligt het ook iets dieper de pijn. Ik heb pijn als ik mijn been gestrekt(niet aangespannen) optil of als ik in eens ga buigen. Wat is dit voor pijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewrichtspijn....
Erna55
7 jaar geleden
Maak een afspraak met je huisarts.

Antwoorden (1)

Het kan slijtage zijn (al is dat aan de vroege kant als 76 je geboortejaar is, maar als je veel staand en lopend werk doet en eventueel overgewicht hebt, is dat zeker niet onmogelijk) .
Het kan een ontsteking in een slijmbeurs zijn
Het kan een probleem met je banden zijn
Er kan een scheurtje in je meniscus zitten

Kortom, vanaf hier kunnen we geen diagnose stellen. Je zult er gewoon mee naar de huisarts moeten. En dan maar gewoon vertellen dat je "kniepijn" hebt, of "pijn in je knie". Het is dan aan hem om uit te zoeken waar het vandaan komt, hoe het heet en wat er aan gedaan kan worden.

Niet alle pijntjes hebben een eigen naam, en van hieruit is niet te beoordelen of het om spier- of gewrichts- of botpijn gaat.